Proteinpandekager opskrift

Protein Pandekager

 

Protein pandekager – den helt rigtige opskrift.

Proteinpandekager opskrift

De lækreste proteinpandekager.
se mere på: https://urbancoast.dk/proteinpandekager/

I danmark er der fart over feltet.

Fitnessbølgen er for alvor over Danmark, og proteinrige opskrifter er meget på mode. VI har også selv prøvet denne lækre opskrift på proteinpandekager til stor fornøjelse.
I denne artikel vil vi kigge lidt nærmere på proteinrig mad og hvad der er godt ved proteinrige retter.
Hvis man ønsker at tabe sig, så er protein en rigtig god byggesten til dette. Fordelene ved protein er mange, ift. alle de processer der sker i kroppen, hvor nye celler dannes af proteinet som der indtages igennem kost. Men en helt anden fordel ved protein er det er guld værd i et vægttab.

 

Grundene til dette er:

Protein mætter meget mere end simple kulhydrater, som man finder i f.eks. hvid pasta, kiks, hvidt brød og andet. Når man bliver mere mæt, så kommer man ikke til at spise usunde sager.
Protein er sværere for kroppen at nedbryde end f.eks. kulhydrat. Det vil sige kroppen skal bruge mere energi for at nedbryde 1 gram protein end f.eks. 1 gram kulhydrat. Kroppen forbrænder derfor mere og dette kan hjælpe i et vægttab.
Protein, eller rettere sagt aminosyrerne i protein, er nogle af de vigtigste byggesten til at bevare muskelmasse og knoglemasse ved et vægttab. Muskelmasse er igen et forbrændingsapparat til at smide kiloene. Jo mere muskelmasse man har, jo mere fedt forbrændes (HVIS man er i kalorieunderskud, vel at mærke)
Der er mange slankekurer og diæter, der er opbygget omkring et højt proteinindtag bla. Atkinskuren, 3+2 Diæten, Zone-diæten, Dukan-kuren, stenalderkuren og meget mere.

Proteinpulver som erstatning?

Proteinpulver kan med fordel bruges som delvis erstatning for hvedemel i bagværk, som for eksempel i pandekageopskriften vi linker til øverst i artiklen. Grunden til dette er den melede struktur, der har nogle af de samme egenskaber som mel, når det kommer til konsistensen i bagværk.
Det er værd at nævne at protein ikke kun kommer fra animalske kilder, dvs. animalske produkter som mælk, ost, kød, fisk osv. Protein kan også komme fra vegetabilske kilder og disse burde indgå som en stor del af dit daglige proteinindtag. Proteinrige vegetabilske kilder er f.eks. nødder, broccoli, bælgfrugter og bønner. Hvis vi tager udgangspunkt i nogle fødevarer du kender fra din dagligdag, så er der hele 20, 5 gram protein pr. 100 gram i mandler og 13,3 gram protein i 100 gram havregryn.

//Indlægget kan indeholde affiliatelinks, hvis du klikker på linket gemmes der en lille cookie på din pc.

Hvis du kommer igen inden for et vist antal dage og køber noget på siden vil Vi modtage et et lille beløb.

Det vil blive brugt til at drive siden.//